maandag 25 april 2016

Leuk zelfgemaakt cadeautje voor een vriendin!


Een tijdje geleden heb ik dit cadeautje een paar keer aan familie of een vriendin gegeven en het is mooi om te maken en om te geven!
 
Het is een leuk potje met daarin allemaal briefjes met mooie en bemoedigende uitspraken en teksten uit de Bijbel. Het is de bedoeling dat diegene aan wie je het cadeautje geeft, er regelmatig een briefje uitpakt. Bijvoorbeeld iedere week of dag èèn, of wanneer diegene wat bemoediging nodig heeft. Ik noem het daarom ook wel 'een bemoedigingspotje'. 
 
Ik heb geprobeerd om bij het maken van de potjes teksten uit de Bijbel en uitspraken op de briefjes te schrijven die bij de persoon pasten aan wie ik het ging geven. Ik heb naast de Bijbelteksten bijvoorbeeld ook verschillende uitspraken uit dit en dit bericht gebruikt.  Je bent even bezig met schrijven, maar dat is niet erg want je wordt er zelf ook weer door gezegend.   
 
Het potje op de foto is erg klein, maar ik geloof dat ik er met gemak wel iets van 40 briefjes in heb kunnen vouwen en er passen er nog veel meer in. Ik gebruikte deze labeltjes voor aan het potje.
 
Op internet (Pinterest) kun je ook heel veel ideeën vinden om van een glazen potje zelf een mooi potje te maken en dat is eigenlijk nog leuker dan dat je het koopt. Je vind daar ook nog heel veel labeltjes om uit te printen:
 
 
 



 
Zomaar even een ideetje, misschien vind je het leuk om er een vriendin blij mee maken ;-).
 
 

5 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee.
    Ga ik zeker onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zeg. Bedankt voor het idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel voor dit leuke idee. Ik ben zo vrij om het te gebruiken voor onze kerkblad met vermelding van je site.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn altijd hartelijk welkom!