woensdag 4 april 2018

Voorgerecht met warme geitenkaas in bladerdeeg


Als we visite krijgen maken mijn man en ik soms samen het eten klaar, heel gezellig is dat ;-). Vaak koken we dan ook wat uitgebreider, bijvoorbeeld met een voorgerechtje erbij.

Nu hadden we in een restaurant een tijdje geleden en heerlijk voorgerecht met warme geitenkaas op, dus dat moesten we toch echt thuis ook eens uitproberen. We maakten onderstaande gerecht met geitenkaas in bladerdeeg, uit de oven. Het smaakte heerlijk, daarom hieronder het recept.

Benodigdheden:
geitenkaasje (Niet te groot, bijvoorbeeld iets van 75 gram per persoon. Je gaat er heel snel vol van zitten! Je kunt dit gewoon kopen in de supermarkt, bijvoorbeeld bij de Jumbo.)
plakjes bladerdeeg
rucola sla
1 rode paprika
komkommer
handje walnoten

Bereiding:
Laat de plakjes bladerdeeg ontdooien en wikkel ze daarna helemaal om het geitenkaasje heen. Je kunt per stukje geitenkaas gewoon 1 plakje bladerdeeg gebruiken. Heb je een groot stuk kaas, dan kun je het beter door midden snijden. Het geitenkaasje op de foto was echt te veel voor een voorgerecht, wij gaan de volgende keer minder gebruiken.
Doe daarna de geitenkaas in bladerdeeg ongeveer 15 minuten in de oven op 200 graden.
Snijd intussen de paprika en komkommer. Rangschik de rucola sla, walnoten, stukjes komkommer en paprika daarna in een cirkel op de borden.


Als de geitenkaas klaar is leg je die daarna in het midden. Nu heb je een heel leuk en lekker voorgerecht! 

6 opmerkingen:

  1. Wat ziet dat er heerlijk én mooi uit. Ik ben dol op geitenkaas!
    Alleen vind ik het altijd lastig om te bedenken welke hoofdgerechten bij welke voorgerechten combineren. Heb je een tip hierbij ;-) ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Ariëtte,
      Wij deden het met een hoofdgerecht met krieltjes, snijbonen en biefstuk (andere groente of vlees kan vast ook). Het smaakte heerlijk!
      Groetjes Annemarie

      Verwijderen
  2. Wat ziet dat er mooi uit! Ik heb nog nooit geitenkaas gegeten. Toch maar eens een keertje proberen! Groetjes van Marjet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Annemarie,
    Het is stil op je blog! Ik hoop dat het goed met jou/jullie gaat. Maar misschien neem je gewoon even een blogpauze. (Daar kan ik me met twee jonge kinderen best wat bij voorstellen.)
    Gisteren las ik in het boek 'Bijbelse relatievorming in de 21e eeuw' en kwam opeens een getuigenis van jou en Bart tegen uit jullie verlovingstijd. Erg mooi dat jullie dit hebben willen delen. Alsnog bedankt daarvoor.
    Ik zie uit naar een nieuw blogbericht van je. Gods nabijheid in alles gewenst!
    Groetjes, Ariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Ariëtte,
      Inderdaad heb ik even wat minder geblogd. Ik heb heel veel zin om weer aan de slag te gaan en volop ideeën, dus nu even kijken of het ook gaat lukken qua tijd. Mooi dat je ons getuigenis hebt gelezen, als ik er aan terug denk vind ik het nog steeds bijzonder hoe we bij elkaar zijn gekomen!
      Dankjewel weer voor je hartelijke reactie!
      Groetjes van Annemarie

      Verwijderen

Reacties zijn altijd hartelijk welkom!