maandag 17 september 2018

Makkelijk en heerlijk recept voor een ijstaart

Het recept voor deze ijstaart had ik eigenlijk al veel eerder willen bloggen, maar het was er nog niet eerder van gekomen. Ik heb hem afgelopen zomer verschillende keren gemaakt en het is zo'n makkelijk, leuk en lekker recept! Je moet hem alleen wel minimaal èèn of twee dagen van te voren maken, omdat hij tussendoor een aantal keren een tijdje in de vriezer moet.
 
Benodigheden:
Vanille-ijs
Aardbeienjam (ongeveer 400 gram van het merk Hero)
Aardbeienijs
Witte chocolade
 
Bereiding:
Eerst bekleed je een springvorm aan de onderkant met bakpapier.
Daarop smeer je een flinke laag vanille-ijs en met een lepel maak je het mooi glad. Om goed te kunnen smeren moet je het ijs eerst even wat zachter laten worden.

 
 
Nu doe je de taartvorm een aantal uur in de vriezer, zodat het vanille-ijs weer goed hard wordt voor de volgende laag. De volgende laag is een laag aardbeienjam. Ik smeer ongeveer 400 gram gelijkmatig uit met een lepel op de vanille-laag. Ik gebruik het merk Hero omdat daar weinig klonten inzitten.

 
Nu doe je de taart weer een aantal uur in de vriezer zodat de jam goed hard is geworden. Daarna smeer je een laag aardbeienijs over de jam laag.
 

 
Als laatste maak je van een reep witte chocolade en een kaasschaaf mooie chocoladekrullen voor bovenop de taart.
 

 
En zie hieronder het resultaat! Voor ik de taart ga snijden zorg ik altijd wel dat hij ook weer een tijd in de vriezer heeft gestaan en goed hard is geworden.

 
 
 Dit recept is een vereenvoudigde versie van dit recept van de Albert Heijn.

2 opmerkingen:

  1. Wat ziet dat er heerlijk uit! Geen last van ijskristallen door het steeds in en uit de vriezer? Lijkt me heerlijk om eens te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, helemaal geen last van! Ik zou het zeker een keer uitproberen. Groetjes Annemarie

      Verwijderen

Reacties zijn altijd hartelijk welkom!