donderdag 19 november 2015

11 persoonlijke vragen en antwoorden (Liebster Award)

Lisanne van de blog 'Vrouw naar Gods hart' heeft me genomineerd voor de Liebster Award. Dit is een Award om de persoon achter een bepaalde blog beter te leren kennen. Lisanne heeft me 11 persoonlijke vragen gesteld op haar blog en hieronder zal ik daar antwoord op geven:

1. Waarom ben je begonnen met bloggen?
Ik schreef altijd al veel op, in mijn laptop of gewoon op papier. Soms maakte ik samenvattingen van boekjes die ik mooi vond of schreef ik dingen op om ze te onthouden of goed op een rijtje te krijgen. Ik bewaarde ze altijd in een grote roze ordner en die werd steeds dikker en dikker en dikker ;-). Op een gegeven moment leek het me mooi dit voortaan op een blog te gaan doen, zodat ik dit ook weer kon doorgeven aan anderen.

2. Wat wil je bereiken met je blog?
Door middel van mijn berichten wil ik in de eerste plaats vrouwen graag bemoedigen en versterken in hun relatie met de Heere in het leven van alledag.

3. Wat inspireert jou tot schrijven?
Dat is heel verschillend: soms wordt ik geïnspireerd door een boek of artikel wat ik heb gelezen, een lied wat ik heb gehoord of een onderwerp wat ik graag helder wil krijgen voor mezelf. Maar ook de gewone praktische dingen die ik overdag meemaak kunnen me inspireren: als ik bezig ben met de inrichting van de kamer van mijn zoontje of als ik een nieuw recept heb uitgeprobeerd vind ik het ook leuk om dat op mijn blog te zetten.

4. Wat is de mooiste reactie die je hebt gekregen?
Eigenlijk vind ik het altijd fijn als ik een reactie krijg. Ik heb niet echt èèn reactie die ik het mooist vind. Wel vind ik reacties waarin vrouwen iets persoonlijks van zichzelf laten zien altijd erg mooi, bijvoorbeeld iets uit hun leven wat ze moeilijk of juist mooi vinden of iets wat de Heere hen heeft geleerd.  

5. Welke blogs lees jij graag?
Vooral de blogs over vrouw en echtgenote zijn, moederschap, gezin en relatie met God vind ik erg mooi. Dat komt denk ik doordat ik zelf vooral ook met deze dingen bezig ben en ik merk dat op dit moment mijn roeping daar ook het meest ligt. Verder kan ik ook genieten van de blogs van vrouwen die wat ouder zijn dan mij, omdat ik daarin een stukje levenservaring opmerk. Bijvoorbeeld de stukjes op de blog van 'Kostbaar' lees ik graag.

6. Wat vind je het leukst aan bloggen?
Wat ik heel leuk vind is dat mijn blog langzamerhand steeds meer een verzamelplekje wordt op internet van alle dingen die ik waardevol, mooi en leuk vind. Het wordt steeds meer een gezellig plekje van mijzelf, wat laat zien wat ik met vallen en opstaan heb geleerd van de Heere. Wat ik mooi vind aan een blog is dat je deze dingen ook deelt met anderen, je geeft een inkijkje in je leven en je hoopt en bidt dat dat voor anderen tot zegen zal zijn.

7. Wie is de Heere Jezus voor jou?
De Heere Jezus is alles voor mij. Hij is mijn Redder, Degene Die mij leidt, kracht en vrede geeft en Die Mij nieuw leven in Hem heeft gegeven. Zonder Hem kan ik niets doen.

8. Welke muziek luister je graag?
Ik houd van heel veel verschillende soorten muziek: Opwekkingsliederen, Johannes de Heer, Sela, (Engelstalige) hymns, maar ook Psalmen vind ik erg mooi. Er is èèn lied wat in mijn leven vaak weer terug komt en dat is het lied 'Stil, mijn ziel wees stil...'. Dat vind ik echt ontzettend mooi:


9. Wat zou je graag veranderd zien in de maatschappij/samenleving?
Ik zou graag willen dat nog veel meer mensen de Heere Jezus oprecht leren kennen en Zijn Woord gaan lezen. Wanneer dat gebeurt zullen bepaalde problemen die er nu zijn in de maatschappij (bijv. egoïsme) pas echt van binnenuit veranderen, omdat de harten van de mensen ook vernieuwd en verandert zijn.

10. Wat is je verlangen voor het lichaam van Christus?
In mijn stille tijd ben ik bezig in Romeinen en ik kwam pas bij Romeinen 15:13. Die tekst blijft de laatste dagen in mijn gedachten en deze woorden heb ik ook voor verschillende mensen gebeden. 
Dit is ook mijn verlangen voor het lichaam van Christus: 
'Dat de God van de hoop ons vervult met alle blijdschap en vrede in het geloven, zodat we overvloedig zijn in de hoop, door de kracht van de Heilige Geest.' 

11. Wat wil je de lezers van je blog graag meegeven?
Blijf in alle omstandigheden dicht bij de Heere Jezus en probeer je ogen steeds op Hem gericht te houden! In Jesaja 9: 5 worden Zijn Namen genoemd: 
'En men noemt Zijn Naam....
Wonderlijk
Raadsman
Sterke God
Eeuwige Vader
Vredevorst'
Ik vind die namen zo mooi en ook zo volledig! Zit daar niet alles in wat we nodig hebben?
 
 
Nu is het de gewoonte dat degene die genomineerd is met de Liebster Award ook weer iemand anders nomineert en dat vind ik natuurlijk erg leuk om te doen ;-). Ik wil graag Amanda van de blog 'Thuisgeloven' nomineren en haar deze vragen stellen:

1) Waarom ben je begonnen met bloggen?
2) Wat hoop je je lezers mee te geven met jouw blog?
3) Wat is de mooiste reactie die je hebt gekregen?
4) Welke blogs lees je graag?
5) Wat vind je het leukst aan bloggen?
6) Welke tip zou je iemand willen geven die net begint met bloggen?
7) Welke tekst uit de Bijbel is je lievelingstekst of welke tekst spreekt je heel erg aan?
8) Wat is je lievelingslied?
9) Wat zou je graag willen veranderen in de wereld om je heen?
10) Wat is jouw gebed voor de kerk?
11) Welke persoonlijke boodschap wil je de lezers van je blog graag meegeven?

9 opmerkingen:

  1. Bedankt voor je nominatie Annemarie en wat leuk om te lezen wat jij hebt geantwoord.
    Ik ga nadenken over de vragen die je aan mij hebt gesteld.
    Ik wens je verder veel zegen toe.
    Dat je blog inderdaad lezers mag bemoedigen en versterken in hun relatie met de Heere in het leven van alledag!

    Liefs Amanda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Amanda,
      Bedankt voor je reactie. Ik ben ook benieuwd naar jouw antwoorden!
      Groetjes Annemarie

      Verwijderen
  2. Dag Annemarie!

    Gefeliciteerd met je nominatie! Het is heel fijn dat jij blogt, het bemoedigt mij steeds meer en het spoort me aan om me meer en meer op de Heere Jezus te richten. Ook geniet ik erg van je stukjes over lekkere/gezonde maaltijden en wonen, heel leuk! Dank je wel en veel zegen gewenst, samen met je man en Kaleb, ik hoop dat je nog lang blijft bloggen!

    Groetjes van Marjet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Marjet,
      Wat een fijne reactie, ik wordt er helemaal blij van ;-).
      Jij ook heel veel zegen: ook voor de kinderen in je groep 3!
      Liefs Annemarie

      Verwijderen
  3. Zo mooi om te lezen! Vooral wie de Heere Jezus voor jou is

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben een stille meelezer van je blog, en ik wil je laten weten dat ik graag je stukjes lees.
    Ze spreken me echt aan,
    Van dit stukje was dat speciaal bij 11, waar je schrijft over je ogen steeds op Hem gericht te houden.
    Dat is inderdaad zo goed om je daar bewust van te zijn.
    Als er moeilijke dingen zijn, om dan te weten dat je er niet alleen voor staat.
    En dat weet ik wel, maar soms is het goed om er op deze manier extra op gewezen te worden.

    Groetjes van Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Jolanda,

    Wat fijn dat je dit keer even een berichtje plaatst. Soms vraag ik me wel eens af wie mijn blog allemaal leest en dan is het heel leuk om even iets te horen ;-).
    Ja, inderdaad, ik herken het: je ogen gericht houden op Hem, dat is iets wat we vaak zo snel vergeten. Maar als we het dan weer heel bewust doen, dan helpt het echt weer en geeft het ons nieuwe kracht!

    Hartelijke groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk herkenbare antwoorden! Veel plezier nog met bloggen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn altijd hartelijk welkom!