maandag 5 september 2016

Een geboorteslinger maken

Voor de geboorte van onze dochter had ik zelf een geboorteslinger gemaakt: heel leuk, snel gemaakt en het koste helemaal niets. Hieronder zal ik uitleggen hoe je hem kunt maken.

Benodigdheden:
- dun, houten latje
- gekleurd papier (lichtroze)
- wit, stevig papier
- de letters van de naam (2x)
- lint
- hartjes met gaatje erin om op te hangen (van hout of ander materiaal)

Zo maak je het:
Verf het latje de kleur die je het wilt hebben, ik heb het lichtroze geverfd. (Lees: mijn man heeft het voor mij lichtroze geverfd ;-))
Maak daarna de letterkaartjes. Knip rechthoekjes uit wit, stevig papier. Scheur van gekleurd papier (ik heb lichtroze gedaan) stukjes die je erop plakt. Print dan alle letters van de naam uit in een mooi en duidelijk lettertype, knip ze uit en plak ze op de kaartjes. Ik heb het twee keer gedaan, zodat je de naam aan de binnen- en buitenkant kunt zien. Maak in elk kaartje gaatjes met een perforator en rijg ze aan het lint.
Maak het lint vast aan het latje. Laat aan beide kanten een stuk lint over om het latje later voor het raam op te hangen. Bevestig daarna de hartjes aan het hout doormiddel van een lintje.
Deze slinger zou je bijvoorbeeld ook goed kunnen maken voor een verjaardag, met een andere tekst erop.



2 opmerkingen:

  1. Echt supper leuk gedaan. Zag er leuk uit toen ik het zag hangen;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk. Bedankt voor je duidelijke beschrijving!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn altijd hartelijk welkom!