dinsdag 20 juni 2017

Maaltijdsalade met stukjes kip en groene pesto


Nu het zulk warm weer is, is het heerlijk om 's avonds een koude maaltijdsalade te eten. Ik doe het ook wel eens in combinatie met nog een klein restje macaroni of iets anders uit de vriezer, dan heb je iets warms en iets kouds. Bij het barbecueën maak ik ook altijd graag een maaltijdsalade zodat je niet alleen maar vlees en stokbrood eet.

Onderstaande maaltijdsalade maakte ik gisteren en voor vandaag hebben we nog een restje. Hieronder het recept, makkelijk en snel klaar te maken en dat is ook wel fijn met deze temperaturen ;-).
 
Benodigdheden:
250 gram fusili of penne
250 gram kip, olijfolie, knoflookpoeder, kipkruiden, ketjap, chilisaus
1 bolletje mozzarella
potje groene pesto van Grand Italia
75 gram rucola
bosuitjes
rode en gele paprika
cherrytomaten
komkommer

Bereiding:
Kook de fusili of penne volgens voorschrift en giet af. Doe daarna nog een keer koud water in de pan en giet weer af zodat alles niet aan elkaar blijft plakken.
Snijd de kip in kleine blokjes en meng er knoflookpoeder, kipkruiden, ketjap en chilisaus doorheen. Bak de kip daarna in olijfolie eerst op hoog vuur, daarna een tijdje zacht.


Als de kip en fusili of penne is afgekoeld kun je ze in een saladebak doen.
Snijd het bolletje mozzarella in kleine stukjes en meng het door de groene pesto. Ik gebruik het hele potje, je kunt ook minder doen.


Was en snijd daarna de bosuitjes, rode en gele paprika, komkommer en cherrytomaten in kleine stukjes en meng dit alles door de salade.
Als laatste voeg je de rucola toe en roer je alles voorzichtig nog eens goed door elkaar.

4 opmerkingen:

  1. Wij hebben gisteren ook pastasalade gegeten. Maar dan met tonijn. Met kip is ook erg lekker denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat lijkt me lekker. Leuk ook met die foto's erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me ook erg lekker om een keer te maken. Hoeveel knoflookpoeder, kipkruiden, ketjap en chilisaus door je er precies door?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Gerdieneke,
      Een flinke scheut chilisaus en ketjap over alle kipstukjes en ook flink wat kipkruiden over alle stukjes. En dan wat minder knoflookpoeder, ongeveer en half theelepeltje denk ik. Succes ermee!
      Groetjes Annemarie

      Verwijderen

Reacties zijn altijd hartelijk welkom!