donderdag 22 februari 2018

Tien keer woondecoratie met kant

Wat is het een lange tijd geleden dat ik een blog over wonen en inrichting schreef! Maar toch vind ik het nog steeds heerlijk om als ik eens ergens een gaatje heb een 'beetje te rommelen' in huis: wat dingen verplaatsen, of kleine nieuwe dingetjes neerzetten of zelfs iets leuks maken. Iets wat ik altijd erg mooi vind staan in huis is kant en daarom in deze blog tien ideeën voor woondecoratie met kant. Niet alle foto's zijn van mijn eigen huis, ik heb ook een gedeelte van Pinterest (voor het geval dat jullie denken dat heel mijn huis alleen uit kanten spullen bestaat ;-)).

1. Als gordijn
Altijd leuk en gezellig: kanten gordijnen voor het raam, bijvoorbeeld deze van de Ikea. Het leuke is dat als je een stukje stof overhebt, je er nog veel meer moois mee kunt maken!

 

2. Kussentjes en kleedjes
Kanten kussentjes op de bank, kleedjes ergens overheen of allemaal opgestapeld...
 

3. In een raamhor
Een raamhor met kant kun je makkelijk zelf maken van vier houten latjes als raamwerk met daartussen kanten stof gespannen.
 
 
4. Om een kaars
Je kunt een kaars of kaarsenstandaard nog wat mooier maken door er kant en eventueel andere stof omheen te wikkelen.

 
 
 
5. Om een boek
Kaft een boek met kant of bundel een stapel (oude) boeken met een kanten lintje.
 
 

 6. In een lijst
Doe een passende kleur stof met daaroverheen een kanten stof in een lijstje: eenvoudig maar mooi!
 
 
 

7. Aan een luik 
Ik houd erg van louvre-luiken en dit luik staat prachtig op de kamer van ons dochtertje. Het kanten jurkje heeft ze veel gedragen toen ze klein was, dus het is ook nog eens een mooie herinnering!
 
 
8. Om een klosje 
Heb je ergens nog wat lege klosjes? Dan kun je er wat kant, lintjes, pareltjes enz. omheen doen. Stop ze bijvoorbeeld allemaal in een glazen pot en je hebt iets leuks!
 

9. Achter een deurtje
Hier in onze boekenkast deed ik om een stevig stuk karton eerst een mooie kleur stof met daaromheen kant en achter het glas blijft het prima staan.
 
 
10. Om een fles of pot
Een lege pot, kan of fles kun je op heel veel verschillende manieren mooi maken door er kanten stof of lintjes omheen te doen!
 

 
 

8 opmerkingen:

  1. Heerlijk hè, bezig zijn met de inrichting. Net als jij kan ik daar echt van genieten. Op dit moment woon ik tijdelijk bij mijn ouders maar het begint zo af en toe echt te kriebelen om zelf weer een huis in te gaan richten. Zelf ben ik niet zo van het kant, maar het ziet er wel erg gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke tips, Annemarie, dank je wel! Van m'n nieuwe huis ligt alkeen de fundering nog maar, maar ik kan al wel lekker wegdromen bij al die leuke kanten dingetjes. Ik hou er wel van en mijn zus ook, erg leuk!
    Hartelijke groeten van Marjet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je dan straks weer een huis in mag richten! Ja lekker romantisch hè al dat kant..:-)
      Groetjes Annemarie

      Verwijderen
  3. Ik hou er ook zo van even wat dingen te verplaatsen in mn kamer. En kant geeft net even dat leuke sfeertje.
    Wat een mooie blogs heb je geschreven over stille tijd. Ik ben altijd nog zo dankbaar voor je tips van toen der tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Ariëlle,
      Ja, dat dingetjes verplaatsen is volgens mij een beetje vrouwen-eigen ;-).
      Ik vind het heel fijn om te horen dat je wat had aan mijn tips van toen!
      Gods zegen in alles!
      Liefs Annemarie

      Verwijderen
  4. Leuk joh Vooral die boeken met kant natuurlijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel gezellig! Wist je dat ze van de kanten stof van Ikea ook plakplastic voor op het raam hebben? Ik heb daar de raampjes van mijn kast mee beplakt en het raam van de voordeur. Is ook erg leuk :-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, dat wist ik niet. Maar bedankt voor de tip. Ik denk dat ik dat vast nog een keer ga gebruiken, heel erg leuk!
      Groetjes Annemarie

      Verwijderen

Reacties zijn altijd hartelijk welkom!