woensdag 28 februari 2018

Recept bokkenpootjestaart

Hier het recept voor bokkenpootjestaart. Een taart die heel snel en makkelijk gemaakt is en bovendien heb je er geen oven voor nodig. Maak hem minstens 24 uur van te voren, dan worden de bokkenpootjes al wat zachter. Plaats de taart in de koelkast zodra hij klaar is.

Benodigdheden:
een cake (gewoon een gekochte)
een halve liter slagroom
advocaat
2 pakjes bokkenpootjes

Bereiding:
Snijd de cake in plakjes en bedek daar de bodem van een springvorm mee. Druk de plakjes goed aan zodat de hele bodem bedekt is.


Klop de slagroom met suiker en breng de helft van de slagroom aan op de cake.


Doe over de slagroom een dun laagje advocaat.


Leg daarna de bokkenpootjes erop.


Hierna egaliseer je de laag bokkenpootjes met de overgebleven slagroom.

 
Tot slot strooi je een paar verkruimelde bokkenpootjes over de slagroom en klaar is de taart!

10 opmerkingen:

  1. Wat een leuk recept, ik ga het zeker eens proberen.
    Ik zie dat je een mini-vuilnisbakje op het aanrecht hebt staan, handig zeg voor klein afval! Koffiepads, theezakjes e.d....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Ashley,
      Dat is inderdaad heel handig! Hij is wel snel vol, maar ik moet toch iedere dag wel even het ´kookafval´ in de container buiten legen, dus dan neem ik het zakje van het mini-vuilnisbakje ook gelijk mee en doe ik er alvast weer een schone in voor de volgende dag.
      Leuk dat je het recept uit gaat proberen, het kan eigenlijk niet mislukken, zo makkelijk is het ;-).
      Groetjes Annemarie

      Verwijderen
  2. Wat een fantastisch recept! Ik vind het altijd zo fijn als het niet in de oven hoeft... Ik ga 'm binnenkort maken voor de verjaardag van mijn zus, die is dol op bokkenpootjes en op advocaat, dus succes verzekerd!!!

    Bedankt!!!!
    Groetjes van Marjet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Annemarie,
    Heerlijk bokkenpootjestaart. Ik gebruik altijd een recept waar ook saroma bij zit. Ipv een ronde taartvorm doe ik het op de bakplaat van de oven. Handig als ik veel taartstukken nodig heb.
    Ik begin met het halveren van de bokkenpootjes. (de helften van elkaar halen) dan bedek ik de plaat met de halve bokkenpootjes. Vervolgens maak ik een mengsel van slagroom, advocaat en saroma. Daar een gedeelte van doe ik bovenop de bokkenpootjes. Dan nog een laag van het mengsel en als laatste een laag verkruimelde bokkenpootjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeps ik vergeet te vermelden dat ik tussen de 2 lagen mengsel nog een laag gehalveerde bokkenpootjes doe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Erna! Dat klinkt ook erg lekker! Inderdaad handig om het op een bakplaat te doen, bijvoorbeeld voor een verjaardag.
      Groetjes Annemarie

      Verwijderen
  5. Ja, dat is echt heerlijk. Ik had een tijdje geleden dit recept gebruikt en in een kleine bakvorm gedaan (recept gehalveerd). Was ook een groot succes! Alleen er gaat zoveel ongezonds in, dat ik het denk ik maar niet te vaak doe. http://overeten.com/2012/bokkenpootjestaart/
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Lisanne,
      Ja, in die van mij gaat een halve liter slagroom onder andere! Vreselijk, maar ja, lekker is hij wel;-). Dat recept van jou ziet er ook heerlijk uit! Ik maak hem eigenlijk alleen met verjaardagen, dan kunnen we hem met iedereen delen zodat we er zelf niet teveel van opeten ;-). Groetjes Annemarie

      Verwijderen

Reacties zijn altijd hartelijk welkom!