woensdag 13 december 2017

Voor alle vrouwen met volle wasmanden

Pas was ik aan het bladeren in een stapel oude Eva's die ik eens van een buurvrouw heb gekregen en toen kwam ik onderstaande afbeelding tegen. Denkend aan jullie, die vast ook wel weten van volle (of uitpuilende) wasmanden kon ik het niet laten om er even een foto van te maken ter bemoediging tijdens het wegwerken van de was:  


Gelukkig heb ik geen hekel aan de was en met twee kinderen valt de hoeveelheid ook nog behoorlijk mee, dus ik heb niets te klagen vind ik. Maar toen ik deze vrolijke afbeelding zag werd ik wel weer even extra aangemoedigd om mijn was vol goede moed op te pakken ;-).

Vergeet vooral ook niet als je bezig bent dat er met jou op hetzelfde moment vast nog tienduizenden andere vrouwen met de was bezig zijn, dat helpt. En denk ook al vast aan het moment dat je was straks heerlijk zacht en geurend uit de droger komt of (in mijn geval) aan de waslijn hangt. Je hebt loon naar je werk!

6 opmerkingen:

  1. Op z’n Afrikaans: “Vandag gaan ek DANKBAAR wees vir die oorvol wasgoedmandjie, met vuil jeans en sokkies, skoolklere en hempde met af knope, want daar gaan ’n dag aanbreek wat dieselfde wasgoedmandjie gaan leeg wees.” :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach... wat mooi, ja dat is echt zo: het gaat voorbij en wie weet zal ik er dan wel naar terug verlangen..;-). Het klinkt ook zo leuk in dat Afrikaanse taaltje. Ik zal er om denken als ik bezig ben met de was!

      Verwijderen
  2. http://kostbaar.blogspot.nl/2016/09/als-hij-ons-ontmoet-bij-de-wasmachine.html

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, leuk! Hier valt het gelukkig ook mee. En ja, zo heerlijk als het hangt te drogen en de heerlijke geur naar beneden komt zetten. Pas zag ik deze mooie afbeelding: https://www.instagram.com/p/BcUp71Dg8O7/?taken-by=_above_rubies_ en het hielp me om te bedenken dat het opvouwen van was (zoiets simpels) heilig werk is! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn altijd hartelijk welkom!