donderdag 4 juni 2015

Opkomen voor huwelijkstrouw

Misschien heb je het al wel gezien, maar en paar dagen geleden keek ik onderstaand filmpje. Kees van der Staaij komt op voor trouw in het huwelijk en start hiervoor ook een campagne. Ik vind het mooi om te zien dat....

* Iemand opkomt voor iets wat heel belangrijk en mooi is. Iets wat een zegen is voor onze samenleving, maar ook iets wat bedacht is door onze Schepper Zelf: huwelijkstrouw.
* Kees niet doet of hij beter is dan andere mensen of dat zijn huwelijk altijd perfect is. Hij benadrukt juist dat we vaak moeten vechten voor ons huwelijk en dat het niet altijd even makkelijk is. Hij gaat zo niet boven, maar naast de ander staan.  
* Kees van der Staaij de moed krijgt om dit te doen tussen verschillende mensen die hem maar een beetje vreemd en belachelijk lijken te vinden. 
* Hij zoveel wijsheid van de Heere krijgt om zijn woorden op de juiste tijd en op de goede manier uit te kiezen. Die laatste opmerking bijvoorbeeld die hij nog net op het eind kan maken en waar 'amen' op wordt gezegd vind ik bijzonder.
* Ik denk dat er een heleboel mensen zullen zijn o.a. in deze uitzending die het (misschien wel stiekem) toch eens zijn met Kees. En wie weet zien ze daardoorheen ook iets van de Heere en hoe mooi Hij het huwelijk heeft bedoeld. Dat Zijn plannen voor ons helemaal niet raar, maar juist goed zijn.
* Ik de kracht en hulp zie die de Heere wil geven aan hen die voor Hem uit willen komen. Kees lijkt misschien voor sommigen zwak, maar is dat uiteindelijk helemaal niet door de kracht van onze Heere. Dit is een bemoediging voor mezelf, ik hoop ook voor jou.


 
 

2 opmerkingen:

  1. Ik heb het samen met mijn man gekeken. Vond hem ongelofelijk dapper. Ik dacht: we moeten veel meer voor onze politici bidden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het ook gekeken en heb zoveel respect voor Kees! Hij verdient absoluut onze steun. Ik las ook op internet dat er vanuit alle hoeken in het land veel steun voor hem was, christen of niet. En die laatste opmerking was echt top inderdaad. Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn altijd hartelijk welkom!