zaterdag 24 december 2016

God liefhebben in de teleurstellingen van het dagelijks leven


De laatste tijd probeer ik wat meer lezingen te luisteren tijdens het huishouden. Een van de lezingen die ik pas heb geluisterd en nog een keer weer luisteren is onderstaande lezing. Margy Tripp (de vrouw van Tedd Tripp) spreekt over hoe wij om kunnen gaan met teleurstellingen (ups en downs) in ons dagelijks leven.

Ze legt uit dat de verwachtingen die we hebben voor een groot deel onze teleurstellingen bepalen en vertelt aan de hand van de Bijbel hoe we daar mee om kunnen gaan.

Wat ik ook heb onthouden en erg mooi vond is het voorbeeld van de weegschaal die ze noemde, vandaar ook het plaatje van een weegschaal bovenaan dit bericht :-). Stel je voor dat als we aan de ene kant van een weegschaal al onze teleurstellingen zouden opstapelen en aan de andere kant van de weegschaal alles wat Christus ons heeft gegeven en wil geven...Dan zou de kant van Christus altijd de kant van onze teleurstellingen ver overtreffen! Echt belangrijk om dit te blijven zien en ons erin te verheugen!


Margy Tripp hield deze lezing op een vrouwendag, er staan ook nog wat andere lezingen van deze dag op Youtube die je na kunt luisteren.

3 opmerkingen:

  1. Bedankt voor je kijk/luistertip! Ik luister regelmatig lezingen in mijn auto als ik een lang stuk alleen moet rijden. Een mooi voorbeeld van de weegschaal. Alleen vind ik het (vaak) moeilijk om alles wat Christus volbracht heeft op mijzelf toe te passen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze lezing staat ook nog op mijn luisterlijstje. Ik was er al aan begonnen, maar mijn huishoudelijke klus was dit keer niet zo groot dus ik kwam niet verder dan het begin! Ik vind het een mooi en belangrijk onderwerp, fijn ook dat het is terug te kijken/luisteren voor degene die niet bij die dag zelf aanwezig konden zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor de tip. Om bewust te blijven van alles wat goed gaat (zegeningen) vertellen mijn verloofde en ik elkaar dagelijks 5 dingen waar we die dag van hebben genoten. Dat mogen ook kleine dingen zijn, of juist misschien wel.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn altijd hartelijk welkom!