zaterdag 10 november 2018

Makkelijk haakpatroon voor een dekentje (met filmpje)!

Nu het buiten weer donkerder en kouder wordt is het zo gezellig om te haken op de bank, dus heb ik het haken weer opgepakt!

Ik ben nu bezig met een grijs dekentje: heel eenvoudig, maar toch mooi. Het is officieel een babydekentje, maar ik gebruik het gewoon als een kleine woondeken. Het is een ontzettend makkelijk patroon. Ik wilde namelijk graag iets wat ik ook kon doen met de kinderen erbij en waarbij ik kon haken en praten tegelijk en dat is gelukt:



Ik gebruik wol van de Zeeman. Daar hebben ze heel veel kleuren wol, van vaak maar 99 cent per stuk en ik vind het prima haken.

Mocht je nog nooit gehaakt hebben, maar vind je het wel heel leuk, probeer dit dekentje dan eens! Ik weet eigenlijk zeker dat iedereen dit patroon kan haken, zo makkelijk is het. Op onderstaand filmpje wordt het heel duidelijk uitgelegd:


Als je het leuk vind kun je ook er ook nog een rand omheen maken met behulp van dit filmpje:

8 opmerkingen:

  1. Gezellig! Ik heb ook een haakwerk, een tweepersoonsdeken voor als m'n zoon gaat trouwen:) En voor de afwisseling ben ik ook nog een deken aan het breien voor op de bank. En... ik was vanochtend bij de Zeeman en kon het toch niet laten om 2 mooie bolletjes te kopen. Voor een kleiner projectje:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Lieneke,
      O, dat klinkt als urenlang haakplezier voorlopig. Leuk, geniet ervan! En handig hè, die goedkope wol bij de Zeeman!
      Groetjes Annemarie

      Verwijderen
  2. Heel leuk (ik haak niet) maar toch hè, altijd zo gezellig om mensen te zien aken en zulke mooie dingen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Welke steek gebruik je? Ben zelf niet van dit soort filmpjes. Krijg kriebels van haakfilmpjes.. 🙈
    Gister het deken van mn dochter in dr nieuwe kamertje gehangen. (De Adriana van haakplein), nu kriebelt het gelijk weer voor het volgende project. Misschien nu de trouble trouble van haakplein..
    Haak zelf liever niet met de royal, soft vind ik al een stuk beter halen. Mn dekens haak ik vaak met stylecraft. Wel wat duurder, maar ook betere kwaliteit en vind het ook prettiger haken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Maria,
      Ik gebruik samengehaakte stokjes. De filmpjes helpen me goed op weg en ik luister ze alleen in het begin, dus ik ben er wel blij mee ;-). Leuk, de site van haakplein, al zijn die patronen voor mij wel wat te hoog gegrepen geloof ik. Zo te horen ben jij echt een ervaren haakster, superleuk!
      Hartelijke groetjes Annemarie

      Verwijderen
  4. Ha Annemarie!
    Wat een mooi dekentje! Ja, echt gezellig, lekker handwerken. Ik heb een sprei gehaakt voor straks in m'n nieuwe huis. Was wel erg veel werk, maar het voelt wel heel goed nu 'ie klaar is!😉
    Veel haakplezier en groetjes van Marjet!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O ja, ik heb ook die wol van Zeeman gebruikt, in zandkleur en wit. Haakt inderdaad heel fijn en voor dat bedrag kun je nog eens iets moois maken, hè?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Marjet,
      Nou, dat vind ik ook!
      Zo'n sprei lijkt me inderdaad een hele klus: maar wel ontzettend mooi en nu heb je er vast ook jarenlang plezier van!
      Groetjes Annemarie

      Verwijderen

Reacties zijn altijd hartelijk welkom!